[ c l o s e ]


Perjuangan Rakyat Palestin Untuk Bersolat di Masjid Al-Aqsa ( 6 Gambar ).

Posted by Unknown in

Seperti yang dapat dilihat dalam foto-foto berikut kaum Muslim Palestin terpaksa bersusah payah beratur panjang semata-mata untuk masuk ke Masjid Al Aqsa.

Di masjid ini, kawalan oleh tentera Israel cukup ketat. Sambil memegang senjata, mereka memeriksa barang bawaan para wanita Palestin yang hendak solat di Al Aqsa.

Kita seharusnya bersyukur dapat melakukan ibadat dalam suasana aman dan harmoni.

Bayi Palestin tertidur keitka kaum muslimat Palestina berlumba-lumba melewati pos penjagaan untuk menuju ke Masjid Al Aqsa.


Seorang lelaki tua menunggu sambil membaca tasbih ketika melewati pos kawalan. Beliau mahu menunaikan solat di Masjid Al Aqsa.


Pos Kawalan Israel menuju Masjid Al Aqsa.


Kaum wanita Palestin susah berdesak-desakan melewati pos penjagaan Israel.


Kaum wanita terpaksa bersusah payah untuk sekadar solat di Masjid Al Aqsa. Mereka melewati pemeriksaan dari pasukan Israel.


Setelah menempuhi pelbagai sekatan, barulah mereka dapat bersolat.


Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments:

.