[ c l o s e ]


Dari Sebuah Bandar "Ditukar" Menjadi Seperti Pekan Mati (8 Gambar)

Posted by Unknown in


Apa yang anda akan lihat dalam post ini adalah bagaimana Lockheed Burbank Aircraft Plant diubah dari sebuah bandar kepada kawasan luar bandar atau dengan lebih tepat seperti kawasan hutan. Semasa WW II, Jepun terkenal dengan kecekapan mereka menyerang dari udara dan untuk mengelak serangan udara Jepun, mereka menutup bandar dengan jaring yang besar agar kelihatan seperti hutan dari pandangan udara, dan ianya adalah rekod *trompe l'oeil terbesar pernah dikrekodkan.

*trompe l'oeil adalah berasal dari perkataan Perancis yang bermaksud "menipu mata". Maksudnya disini bererti teknik lukisan yang melibatkan teknik dan perhitungan tinggi untuk menghasilkan ilusi optis untuk menipu persepsi otak terhadap image.







Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments:

.