[ c l o s e ]


Petua Bagaimana Nak Menghalau Lipas

Posted by Unknown in

Boleh dikatakan kebanyakkan orang akan geli dengan lipas. Kalau terjumpa lipas mesti riuh rendah satu rumah.. Lipas ni bukannya geli je malah dia sejenis spesis yang kotor dan boleh membawa penyakit. Selalunya kita nak halau lipas kita gunakan penyembur lipas yang ada banyak kat pasaraya tu ja kan? Tapi dia hilang sekejap je pas tu ada balik. Kalau ada sapa2 yang ada masaalah camni boleh lah cuba petua ni.





1. Ambil hujung timun atau pangkalnya dan letakkan di tempat yang ada banyak lipas.

2. Ambil beberapa biji buah pelaga dan letakkan di tempat lipas membiak.

3 Kalau terlalu banyak sangat, sediakan ubi kentang yang di rebus dan lecek selepas itu campur dengan serbuk penaik dan gaul.gentel gentel letakkan di tempat yang ada lipas.

Cuba la, sebab kak Ros dah cuba... Alhamdulillah... menjadi gak la setakat nih... Eee... tengok gambaq pun dah meremang bulu roma... nggeee...

Sumber: KAK ROSE
Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments:

.