[ c l o s e ]


Misteri Wanita Muda Berubah Menjadi Tu4 Dalam Beberapa Hari Saja (7 Gambar)

Posted by Unknown in


Nguyen Thi Phuong , yang saat pertama kali diberitakan , ia masih berusia 26 tahun . Ada yang misteri dari wanita berasal dari Vietnam ini . Sekalipun usianya 26 tahun , tetapi penampilannya seperti wanita berusia 70 tahun .

Disiarkan OddityCentral , Thi Phuong mengalami reaksi alergi dan memakan ubat untuk mengatasi alerginya . Tidak disangka ternyata ubat itu mampu mengubah penampilannya menjadi seorang wanita tua .


Ini dia sejarahnya:

Semua cerita ini bermula sejak ia mengambil makanan laut , kerana tidak tahan , akhirnya kulitnya kemerahan dan gatal - gatal . Thi Phuong kemudian secara tidak sedar sering menggaru dalam tidur , sehingga untuk mengurangkan gejala gatal - gatal , suaminya , Nguyen Thanh Tuyên membelikannya ubat .

Ubat tersebut tidak sesuai . Thi Phuong memutuskan berjumpa dengan doktor yang memberikannya resipi pil untuk dermatitis . Malangnya , ubat tersebut membuat keadaannya makin parah . Wajahnya bengkak - bengkak dan kulitnya seperti hendak melepuh . Ia menghentikan penggunaan ubat tersebut , kemudian beralih pada rawatan alternatif .

Thi Phuong melakukan amalan perubatan tradisional China di daerah Giong Trom , wilayah Ben Tre , Vietnam . Berharap bahawa gatal - gatalnya boleh sembuh , namun yang dialaminya makin parah . Ubat yang diminumnya mengubah penampilan kulitnya menjadi kendor dan kerepot , tak hanya pada wajah tetapi juga seluruh tubuh .


Keadaan Nguyen Thi Phuong

Nguyen Thi Phuong menghentikan seluruh penggunaan ubat dan berhenti bekerja . Ia menganggap ubatnya terlalu mahal sehingga ia tak mampu lagi membayar rawatan . Suaminya kemudian juga ikut berhenti bekerja demi merawat isterinya .

Tak lama kemudian , mereka berdua kehabisan wang dan hidup dalam kesusahan . Banyak orang yang bertemu Thi Phuong seringkali salah mengira kerana melihat penampilannya sebagai wanita tua . Mereka akan sedar kalau Thi Phuong masih muda saat mendengar suaranya .

Kerana kulit yang kendor dialami seluruh bahagian tubuh , wanita yang belum dikurniakan anak ini juga kelihatan seperti pernah melahirkan tiga bayi . Seluruh kulit di perut kendor dan kerepot.


Pendapat para doktor:

Hingga saat ini banyak doktor yang membuat spekulasi mengenai keadaan misteri Thi Phuong . Tetapi nyatanya belum ada satu orangpun yang boleh mengenalpasti dan menyatakan apa penyebab sesungguhnya .

Doktor Maai The Trach , bekas ketua persatuan endoktrin bandar Ho Chi Minh berkata dia hanya kelihatan tua dari luar , tetapi organ dalamannya sama sekali tidak menunjukkan tanda - tanda penuaan . Bahkan , rambut dan posturnya masih menunjukkan kalau ia adalah wanita muda .

Teori tentang penyakitnya dan keracunan ubat atau alergi terhadap ubat - ubatan tertentu menjadi dugaan sementara doktor . Selain itu , para doktor juga berpendapat bahawa mungkin ia menderita kelainan genetik atau endokrin .

Melihat keadaan Thi Phuong ini , banyak ahli perubatan menawarkan bantuan padanya . Bahkan ada tiga hospital di Ho Chi Minh dan syarikat pembuatan sabun yang menawarkan membayar semua kos perundingan dan rawatan , bahkan sampai ke luar negri .

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments:

.